FAQ

  1. Aké si zaobstarať poistenie na prevádzku elektroskútra?

    Pri výbere poistenia pre váš elektroskúter je dôležité vziať do úvahy aktuálnu legislatívu a požiadavky platné vo vašej krajine. K 1. januáru 2023 došlo v Slovenskej republike k zavedeniu povinného zmluvného poistenia pre elektroskútre, a to v súvislosti s novým zákonom o poistení zodpovednosti z prevádzky vozidiel (v ostatných štátoch sa zákon môže líšiť).

    Tu sú základné typy poistenia, ktoré by ste mali zvážiť:

    - Povinné zmluvné poistenie: Od 1. januára 2023 je v Slovenskej republike vyžadované povinné zmluvné poistenie pre prevádzku elektroskútrov. Toto poistenie kryje škody spôsobené tretím osobám.

    - Havarijné poistenie: Toto je dobrovoľné poistenie, ktoré pokrýva škody na vašom elektroskútri spôsobené nehodou, vandalizmom, prírodnými katastrofami alebo krádežou.

    - Poistenie proti krádeži: Vzhľadom na to, že elektroskútre môžu byť cieľom zlodejov, môže byť toto poistenie vhodnou voľbou, pokiaľ žijete v oblasti s vysokým rizikom krádeže.

    - Poistenie osobných úrazov: Poskytuje ochranu v prípade, že by ste boli zranení pri jazde na elektroskútri.

    - Asistenčné služby: Niektoré poisťovne ponúkajú pomoc na ceste v prípade poruchy elektroskútra.

    Pri výbere poistenia je kľúčové zohľadniť vašu finančnú situáciu a ochotu niesť riziká. Odporúča sa aj konzultácia s poisťovacím agentom alebo maklérom, ktorý vám poskytne najaktuálnejšie informácie a poradí s výberom vhodného poistenia.

    Nezabudnite, že informácie sa môžu líšiť v závislosti od konkrétnych zákonov a predpisov platných v rôznych krajinách.

  2. Od akého veku je možné jazdiť na elektro-skútri?

    Tu sa to líši podľa jednotlivých modelov. V prípade e-babety, e-mopedu a e-fichtlu je spodná veková hranica 15 rokov. Ostatné modely môžete riadiť až po získaní vodičského preukazu pre danú skupinu vozidiel.

  3. Môžem si niekde e-motorku pred zakúpením vyskúšať? Kedy a kde prebiehajú skúšobné jazdy?

    Áno, samozrejme. Príďte si vyskúšať, ako Vám vybraná motorka alebo skúter sadne. Môžete si dohodnúť individuálne stretnutie s naším kolegom:

    Juraj Ligas juraj.ligas@rulyt.sk, tel: 0914 323 721

  4. Ako dlho trvá nabíjanie e-motorky?

    To sa samozrejme odvíja od jednotlivých modelov a od kapacity batérie. U väčšiny modelov je to v rozmedzí 4-8 hodín, takže cez noc e-motorku bezpečne nabijete. Neodporúčame nechávať e-motorku pripojenú k nabíjačke dlhšie ako 15 hodín, môže to mať negatívny vplyv na životnosť batérie. Novú batériu najskôr naformátujte, tu 8x nabite na maximum, tým docielite maximálnej kapacity batérie.

  5. Môžem si kúpiť e-motorku na splátky?

    Áno, je to možné. Pri objednávke na e-shope zvolíte pri spôsobe platby splátky. Po dokončení objednávky Vás bude kontaktovať náš špecialista, ktorý s Vami dohodne detaily splácania.

  6. Nedarí sa mi naštartovať. Pri otočení spínača do polohy ON sa nerozsvieti kontrolka batérie, motor nefunguje. Čím to môže byť spôsobené?

    Do elektro-skútra pravdepodobne nejde elektrický prúd. To môže byť spôsobené buď úplným vybitím batérie, uvoľnením spojovacích káblov, spálenú poistkou alebo tým, že je istič v polohe OFF. Dobite batériu, preverte spojenie káblov, stav poistky a ističe.

  7. Batéria je pripojená, ale ak sa pohne rukoväťou plynu, motor nefunguje alebo je maximálna rýchlosť silne obmedzená. Čím to môže byť?

    Buď je príliš nízke nabitie batérie, vyskytol sa problém s plynom, alebo je uvoľnená motorová kabeláž. Pokúste sa plne nabiť batériu a v prípade pretrvávajúcich ťažkostí, prosím, kontaktujte náš servis.

  8. Neúmerne rýchlo sa skracuje dojazd. Čím je to spôsobené?

    Opäť je viac možností. Buď je nedostatočná kapacita batérie, čo môže byť spôsobené aj jej starnutím, môžu byť podhustené pneumatiky, alebo sa jedná o dôsledok náročnej jazdy s častým brzdením, s jazdou do kopca, v náročnom teréne alebo proti vetru. Riešením je nabitie alebo výmena batérie, plne nahustené pneumatiky, prípadne častejšie používanie pedálov v náročnom teréne a šetrenie batérie.

  9. Pri nabíjaní batérie nesvieti kontrolka nabíjania. Čo mám robiť?

    Ide o problém s nabíjačkou. Môže byť uvoľnený spojovací kábel, spálená poistka alebo inak poškodená nabíjačka. Preverte tieto možnosti a prípadne vymeňte nabíjačku.

  10. Potrebujem na e-babetu helmu?

    Áno, je potreba helma schváleného typu.

  11. Koľko dobíjacích cyklov zvládne batéria?

    Olovená/Lítiová 500/1500, pri správnom používaní.

  12. Aká je záručná doba batérie?

    Pri batérií rozlišujeme záručnú dobu na batériu aj tzv. životnosť batérie. Klasická záručná doba na batériu je 24 mesiacov a vzťahuje sa napr. na skryté materiálové chyby, uvoľnené nejaké časti a pod. Pokiaľ však budete chcieť batériu reklamovať po 6 mesiacoch s tým, že sa znížila kapacita akumulátora, reklamácia veľmi pravdepodobne neprejde. Prečo? Pokles výkonu batérie súvisí s tzv. životnosťou batérie, ktorá je väčšinou uvádzaná na 6 mesiacov. Zníženie výkonu súvisí s počtom nabíjacích cyklov, spôsobom nabíjania, vybíjania či nesprávnou starostlivosťou a skladovaním. Ide o prirodzený jav - nejedná sa o chybu akumulátora.

  13. Po zapnutí a pridaní plynu sa elektroskúter nepohne. Čo s tým?

    Všetky naše elektroskútre (okrem E-Babety) majú poistku, ktorá zabraňuje rozjazdzu v prípade odklopeného / použitého bočného stojanu.

Pokiaľ sa vám nedarí technické problémy vyriešiť, neváhajte sa obrátiť na náš autorizovaný servis.