Recenzia E-Babety od Racceway | Motoe.cz
Ako vybrať elektroskuter

Recenzia E-Babety od Racceway: Ako táto elegantná elektrická kráska obstála v praxi všedných dní?

Pamätáte sa na legendárnu československú Babettu s dvoma „t“, na ktorej pohodlnom sedadle sa ešte aj v búrlivých porevolučných deväťdesiatkach preháňali pätnásťročný teenageri, nasledovaný spokojnými seniormi, ktorí na tomto špeciálnom mopede vybavenom cyklo pedálmi pohodlne dochádzali napríklad na nákup do jedinej večierky na druhom konci dediny? Bol to vo svojej dobe vcelku spoľahlivý a nenáročný stroj, obľúbený hneď pri niekoľkých generáciách

A presne týmto smerom má zatiaľ skvele našliapnuté aj nová elektrická Babeta – e-Babeta – od Racceway. -Babeta, ktorá sa s jej staršou menovkyňou spája dnes už len názvom a čiastočne aj charakteristickým dizajnom. A tiež tie cyklistické pedále. Samozrejme. Možno sa ale aj ona raz stane legendou vo svojej kategórii e-skútrov.

Elektrické skútre sú všeobecne v kurze a ich obľuba, ako ideálny približovadiel na kratšie vzdialenosti, rastie. Nová e-Babeta reflektuje všetky súčasné trendy a požiadavky užívateľov. Je moderná, technologicky vyspelá a hlavne, ekologická! Naviac sa predáva za rozumnú cenu.

e-babety racceway - testování

Hoci je na trhu zatiaľ krátko, stihla si už vybudovať nemalú fanúšikovskú základňu. Užívateľské recenzie na e-Babetu sú priaznivé. Človek po ich prečítaní okamžite dostane chuť vyraziť do prvého obchodu s elektroskútrami a jednu nablýskanú krásavicu si odtiaľ ihneď odviezť.

Samozrejme čo vyhovuje jednému, druhému nemusí. Otestovali sme preto jazdné vlastnosti e-Babety na vlastnú päsť, a to na rôznych druhoch terénu a tiež s rôznou záťažou. . V Výsledok si môžete prečítať nižšie. Ale vezmeme to pekne poporiadku.

Informácie o testovanom modeli a jeho parametre

Prečo pri výbere elektrického skútra padla voľba na e-Babetu?

Dôvody sú jednoduché. Zámer bol nájsť pohodlný, prevádzkovo nenáročný a relatívne bezúdržbový dopravný prostriedok pre 1 osobu na občasné vozenie z dediny do mesta v okruhu do 15–20 km, ktorý v pohode zvládne nielen mestský asfalt, ale príležitostne aj hrboľatú poľnú alebo nespevnenú cestu.

Už vopred bolo jasné, že do úvahy neprichádza elektrobicykel (menšie pohodlie), ale ani robustnejší skúter (čím menej miesta zaberie zaparkovaný stroj v garáži, tým lepšie).

Štíhla e-Babeta sa tak zdala byť výborným kompromisom a papierovo plnila všetky základné požiadavky tj.:

Do akej škatuľky s e-Babetou?

Kam e-Babetu technicky vôbec zaradiť? Je to taký „mohutnejší“ elektrobicykeľ alebo skôr elektrický skúter? Výrobca to vyriešil kompromisom a radí novu Babetu medzi malé mopedy s elektrickým pohonom.

Osobne by som e-Babetu definoval ako šikovný a obratný elektroskúter obriadený pedálmi, s ktorými si môžete prišliapnuť do prudkého kopca alebo ich použiť, keď vám na ceste náhodou dôjde šťava (v batérii).

recenze elektrické babety

Teoreticky s e-Babetou pokojne môžete vyraziť nielen na cestu, ale aj na cyklotrasu, pretože hoci výbavou sa rovná skútru, parametrovo stále spadá medzi elektrobicykle. Pokiaľ budete mať dosť odvahy a ustojíte niekedy nie práve chápavé pohľady ostatných, „ozajstných“ cyklistov, môžete to skúsiť.

Na koho e-Babeta cieli?

Je jasné, že e-Babeta svojimi parametrami asi veľmi nezaujme niekoho, kto hľadá poriadne jednostopové žihadlo s extra výkonom na dlhé výlety. Ak patríte medzi milovníkov silných elektrických strojov, je potreba zabrúsiť do vyššej triedy elektromotoriek.

Cieľová skupina e-Babety je skrátka inde, avšak záber je veľký. S trochou zveličenia sa dá povedať, že nová e-Babeta je určená pre každého, bez rozdielu veku a pohlavia, pre toho, kto hľadá svižný elektrický skúter na pravidelné či menej pravidelné jazdenie na kratšie vzdialenosti. Do práce, do školy, na nákupy, k lekárovi, na ryby, na chatu, na záhradku za mestom, jazdenie po meste, na kúpalisko, do fitka.…

Na druhú stranu je veľmi sympatické, že e-Babeta ani nijako nezastiera, prečo a pre koho bola vyrobená. Naopak otvorene priznáva, pre aký typ zákazníka zišla z montážneho pásu. Spoznáte to jednak z jej vzhľadu a rovnakého posedu a tiež z technických parametrov.

Jazdiť na e-Babete pokojne môžu tínedžeri (od 15 rokov), ľudia stredného veku i seniori, muži, ženy, osoby so zdravotným obmedzením či boľavými kĺbmi. Tým všetkým vie nová elektrická Babeta skutočne uľahčiť život.

A hlavne, ako už bolo spomenuté, na e-Babetu nepotrebujete vodičák.. Čo je pre mnohých vôbec tá hlavná devíza, prečo si túto krásku zaobstarať.. Sú ľudia, ktorí z nejakého dôvodu vodičský preukaz nemajú, pretože nechcú alebo ho mať nemôžu.

Napriek tomu sa chcú dopravovať aj inak ako len po svojich, na bicykli či sa spoliehať na verejnú dopravu. Pre takéto osoby je e-Babeta ako elektrický skúter bez vodičáku výborným riešením.

Kúpa a doručenie e-Babety

E-Babetu si môžete jednoducho objednať cez e-Shop napríklad priamo na stránkach výhradného dovozcu www.motoe.cz. V takom prípade Vám nablýskaná e-Babeta dorazí až domov úhľadne a bezpečne zabalená v nie príliš objemnej krabici.

Len počítajte s tým, že e-Babeta musí byť pre transport v krabici v čiastočne rozloženom stave. Preto skôr než vyrazíte testovať jazdné limity svojho nového stroja, čaká vás ešte súkromné ​​technické okienko, v rámci ktorého bude potrebné e-Babetu skompletizovať a následne nechať dobiť batériu (na dobitie počítajte radšej cca 6 – 10 hodín).

Montáž e-Babety vám zaberie asi pol hodinky, záleží na šikovnosti. Je potrebné inštalovať riadidlá a predný blatník, nasadiť predné koleso, brzdový strmeň, pripevniť predný úložný box, pedále a nakoniec zrkadla. To nie je tak hrozné, že?

Montáže sa naozaj netreba obávať, Racceway dodáva k e-babete prehľadný návod na inštalácii vrátane podrobného video návodu. Priemerne zručný manžel, priateľ, brat, otecko či kamarát montáž hravo zvládne.
 

Pokiaľ si zákazník vyzdvihne e-Babetu osobne priamo v sklade firmy Rulyt v Dolnom Lieskove, ktorý slúži ako výdajné miesto, tak si s montážou lámať hlavu nemusí vôbec. Pretože tu vám e-Babetu zostavíme na počkanie a vy na nej teoreticky môžete rovno odfrčať domov. Prípadne ju naložiť do väčšieho auta či na vozík a odviesť si ju už pripravenú na prvú jazdu.

Prvé dojmy

Čo vám o sebe e-Babeta prezradí ešte predtým, než otočíte kľúčikom v zapaľovaní a poriadne ju rozbehnete?

Design

Celkový dizajn e-Babety sa podaril. Je elegantný, jednoduchý a funkčný.. Je tu ľahko čitateľná drobná inšpirácia zo štýlu pôvodnej Babetty. Žiadne zbytočnosti, vymoženosti ani zložité ovládacie prvky. Všetko, čo potrebujete, tu máte okamžite po ruke a nájdete na prvú dobrú.

Ja na novej e-babe oceňujem, že nevyzerá ako usadlá stará panna. A hoci sa drží skôr klasickejšieho vzhľadu (čo je pochopiteľné vzhľadom na to, že má zaujať rôzne generácie), patričný šmrnc jej dodáva športovo ladená predná maska,, doplnená vydarenými kompaktnými LED svetlometmi a ostro rezané špicaté smerovky. LCD displej s ukazovateľom rýchlosti, počtu najazdených kilometrov a stavu batérie je dostatočne veľký a prehľadný.

recenze elektrického skútru

Moderná Babeta zaujme aj svojou relatívne štíhlou konštrukciou, vďaka ktorej sa s ňou dobre manipuluje.. Na druhú stranu to nie je žiadna krehotinka, však uvezie až 120 kg. Hoci tento e-skúter váži dobrých 66 kg, zatáčanie a postrkávanie vypnutej Babety ide prekvapivo ľahko. Postaviť e-Babetu na hlavný stojan nie je problém ani pre slabšie ženy.

Mimochodom e-Babeta má podobne ako motorky klasický hlavný stojan pre dlhodobé parkovanie a ďalej menší bočný stojan pre prípady, že chcete len krátkodobo zastaviť a odbehnúť napríklad na nákup.

Úložné priestory

Keď už sme pri tom nákupe, môžeme rovno spomenúť aj úložné priestory, ktorými e-Babeta disponuje. Keďže sa jedná o elektrický skúter, nemožno počítať s úložným miestom pod sedadlom,, kam sú motorkári bežne zvyknutí odkladať motolekárničku a ďalšie drobnosti. Priestor pod sedadlom je u e-Babety celý vyhradený pre batériu (v tomto prípade olovenú).

Na konštrukcii pod riadidlami e-Babety však nájdete praktický robustný háčik, na ktorý možno zavesiť napríklad malú tašku s nákupom. Z prednej strany pod riadidlami je potom umiestnená menšia uzamykateľná schránka, ktorá môže slúžiť ako úložný priestor na nejaké drobnejšie veci.

e-babeta racceway - odkládací prostory

Ak plánujete na Babete voziť nákup či oblečenie na tréning, nebude od veci dokúpiť si rovno aj prídavný zadný nosič, na ktorý nainštalujete uzamykateľný prídavný kufor. Prídavný kufor ponúka solídny objem 16 litrov, takže v ňom pokojne preveziete aj stredne veľký nákup.

Posed

Už na prvý pohľad je zrejmé, že eľký sedadlo e-Babety sľubuje veľmi komfortný posed. A vaša zadná časť tela dá tomuto tvrdeniu rozhodne za pravdu. Sedadlo je totiž nielen dostatočne priestranné, ale aj tak akurát mäkké, takže na ňom zvládnete aj dlhšiu jazdu bez negatívnych dopadov na váš gluteus maximus.

Skrátka zadok si na e-babete neotlačíte. Vysoko posadené riadidlá zase umožňujú prirodzený posed s rovným chrbtom, takže ani ten za jazdy netrpí.

Veľkou prednosťou najmä pre staršie osoby bude to, že sa na e-Babetu eľmi ľahko a veľmi pohodlne nasadá. Stúpadlo ani pedále nie sú vysoko od zeme, takže si Babetu ľahko osedlajú aj ľudia, ktorých trápia boľavé nohy, choré kĺby či iné obmedzenia. Overené v praxi.

Môj 70 ročný otec s chronickou artrózou v členkoch nôh by vám potvrdil, že dobrovoľne a rád vymenil auto za e-Babetu. Na nákupy po meste či k doktorovi sa už dopravuje výlučne na nej.

Kvôli zdravotnému obmedzeniu sa vzdal riadenia auta, pretože sa bál, že mu v rozhodujúcom okamihu noha na brzdovom pedáli zlyhá. To sa na e-babe stať nemôže. Ruky má zdravé, reflexy dobré, takže na Babetu si zvykol veľmi rýchlo a cíti sa s ňou na ceste istejšie.

A čo na posed hovoria dlháni? Nemajú pri jazde na e-Babete kolená až pod krkom?

Áno aj nie. Ako kto. Tu to bude veľmi subjektívne. E-Babeta ale očividne myslela aj na svojich vysokých užívateľov, pretože pri bežnom posede a jazde na rovinke bez veľkého šliapania ponúka dostatočný priestor aj pre dlhé nohy. Rám ani riadidlá nohám bežne neprekáža ani pri zatáčaní.

testování e-babety racceway v terénu

Avšak ako sme nakoniec pri jazde v teréne zistili, čo sa jednému zdá v poriadku, druhý už môže pociťovať ako diskomfort. E-Babetu sme testovali vo dvojici. Jeden tester meria 180 cm, druhý skoro dva metre. Dlhé nohy majú obaja. Menšia osoba žiadne nepohodlie pri posede nepociťovala, druhý tester už mal isté výhrady:

 „Po rovinke dobré, ale keď som chcel vyjsť ten prudký kopec, musel som dosť prišliapnuť, a to som si potom pripadal, ako keby som sedel na hračke z detského kolotoča alebo sa snažil vyjsť kopec na detskom bicykli. Nemohol som tie nohy dať do správneho uhla, aby sa mi dobre šliapalo. Babeta pre mňa nie je, očividne potrebujem väčší, robustnejší stroj.“

Pokiaľ ste vysokí, je lepšie si e-Babetu pred kúpou radšej osobne vyskúšať, previezť sa a zvážiť, či vám bude jej konštrukcia vyhovovať alebo nie.

Ovládanie a jazdné vlastnosti

E-Babeta je naozaj jedno veľké príjemné prekvapenie. Potom, čo vás navnadí svojim dizajnom a mäkučkým posedom, vás znovu utvrdí v tom, že čo sa obsluhy a jazdných vlastností týka, rozhodne ani trochu nezaostáva za svojimi elektro konkurentmi v podobnej kategórii. Táto Baby rozhodne nebude sedieť v kúte.

Diaľkové ovládanie a alarm

Rovnako ako akýkoľvek nový automobil je už aj e-Babeta vybavená nielen klasickým kľúčom do zapaľovania, ale aj diaľkovým ovládaním s alarmom. Diaľkovým ovládaním môžete Babetu zamknúť, odomknúť aj rovno naštartovať, bez toho aby ste dávali kľúč do zapaľovania. Pri zamknutí (odomknutí) cez ovládač sa automaticky aktivuje (deaktivuje) bezpečnostný alarm, ktorý váš stroj chráni pred zlodejmi.

Zabudovaný alarm rozhodne nie je žiadny tichošliapok. A nenechajte sa zmiasť. Alarm má nastavené dve úrovne. Pri malom buchnutí do motorky sa rozozvučí len krátka signalizácia (akoby ľahké varovanie, nič veľkého). Keď ale do Babety kopne znovu a poriadne, spustí sa už celkom hlasné rodeo.

Výkon a jazdné vlastnosti

Do výbavy dostala Babeta spoľahlivý bezkartáčový motor s výkonom 250 W, umiestnený v zadnom kolese. Elektromotor dosiahne maximálnu rýchlosť až 25 km / h.

Motor poháňa olovená batéria s kapacitou 12 Ah umiestnená pod sedadlom a sľubujúca dojazd až 55 km na jedno nabitie. Batéria je vyberateľná, opatrená úchytom, takže ju môžete kedykoľvek ľahko vytiahnuť, doniesť domov a dať nabíjať.

Nevýhodou olovenej batérie je však bohužiaľ jej vysoká hmotnosť (18 kg). Stálo by za zváženie ju rovno, alebo až doslúži, vymeniť za modernejšiu a výkonnejšiu batériu lítiovou s kapacitou 20 Ah a dojazdom až 70 km (lítiová batéria váži 7,5 kg a dá sa dokúpiť).

Plyn sa ovláda podobne ako na motocykli či klasickom skútri, teda pritiahnutím pravej rukoväte na riadidlách smerom k sebe. Tu ale pozor, ak na babete zastavíte a nevypnete zapaľovanie, necháte kľúčik v polohe „on“ a pritom omylom siahnete na plyn, môže vám stroj spod rúk ujsť.

Takže je vždy dobré myslieť na to, že keď chcete chvíľu niekde stáť, je bezpečnejšie hneď vypnúť zapaľovanie.

jízda na e-babetě racceway

E-Babeta každopádne ponúka slušné zrýchlenie, na rovinke sa plynulo rozbehne do plnej rýchlosti 25 km / h počas niekoľkých sekúnd. Akonáhle e-Babetu naštartujete a prišliapnete, okamžite sa spustí elektromotor a začne vám v jazde pomáhať. Babeta sa na rovinke vie ale rozbehnúť aj sama bez šliapania, stačí naštartovať a pozvoľna pridať plyn.

Nutné dodať, že po rovine si táto krásavica sviští naozaj svižne a bez zaváhania. Mimochodom tých 25 km / h naozaj nie je zas tak malá rýchlosť, ako by sa mohlo zdať. Na bežné jazdenie vám bude úplne stačiť. Rozhodne je s ňou príjemné zvezenie, dalo by sa nazvať taká jazda „na pohodu“.

E-Babeta sa krásne riadi, ľahko zatáča brzdy (vpredu hydraulická kotúčová, vzadu bubnová) šliapu ako hodinky. Svetlá aj smerovky sa ovládajú jednoducho na ľavej strane. Klaksón má tlačidlá nezvyčajne na oboch stranách riadidiel, takže si môžete vybrať, ktoré z nich v prípade potreby stlačíte.

Príjemne prekvapil aj výkon predných LED svetiel, ktoré pri jazde za šera a tmy dokážu, že ich Babeta rozhodne nemá len na efekt. E-Babeta má aktivované denné svietenie. Svetlomety svietia skutočne dobre a intenzívne, samozrejme možno prepínať medzi stretávacími a diaľkovými svetlami.

Jazda do kopca a v teréne

Po jazde na vyasfaltovanej rovinke sa nám e-Babeta osvedčila na výbornú. Ako zvláda náročnejšiu jazdu do kopca? Uvezie svojho pasažiera bez šliapania, alebo je potrebné jej trochu pomôcť?

Pre test sme si vybrali asi 200 m dlhý úsek na asfaltovej cykloceste s viac ako 12% stúpaním. Bol to naozaj extrémne prudký kopec s veľkým prevýšením na pár metroch.

azdca s váhou necelých 70 kg zvládla Babeta vyviezť do kopca aj bez pomocného šliapania. Výkon síce rapídne klesol a rýchlosť okamžite po pár metroch stúpania spadla na nejakých 15 km / h, chvíľami to už vyzeralo, že sa Babeta úplne zastaví, ale nakoniec kopec aj so záťažou pomaličky vyšla.

Avšak všeobecne je lepšie zbytočne elektromotor netrápiť. Stačí len zľahka prišliapnuť, motoru to pomôže a Babeta okamžite naberie druhý dych.

jízda do kopce s elektrickou babetou

Hoci človek šliape do prudkého kopca, nie je to na babete vôbec ťažké, elektromotor pomáha dobre.
Ďalší pokus do kopca absolvovala e-Babeta so statným jazdcom o váhe 105 kg. A toho už do 12% stúpania vyviezť bez šliapania nezvládla ani náhodou. So šliapaním áno.

Avšak ak je jazdec (tak ako náš tester) zároveň i veľmi vysoký, nebude pre neho šliapanie do tak prudkého kopca príliš pohodlné, pretože jeho dlhé nohy sa budú nachádzať v neefektívnom uhle, ktorý už neumožňuje príliš pohodlne šliapanie.

Z pokusu môžeme vyvodiť záver, že miernejšie kopce s priemerne ťažkým jazdcom by e-Babeta nemala mať problém zvládať aj bez příšľapu. Všeobecne je ale lepšie jej pri jazde do kopca občasným šliapaním pomôcť a stroj nepreťažovať. Statnejší jazdci už môžu mať v prudkom kopci ťažkosť a bez šliapania ho skôr nevyjdú, než vyjdú.

A čo jazda v teréne?

Na tú je e-Babeta vcelku dobre prispôsobená. Vďaka väčším, 18-palcovým kolesám Babeta dobre zvláda aj jazdu cez zatrávnené úseky, poľné či lesné cesty. Pekne drží stabilitu.. Navyše má vo výbave veľmi kvalitné tlmiče, ktoré svoju prácu odvádzajú skutočne výborne a citeľne odpružia predné aj zadné koleso.

Dôjsť si na Babete k rybníku zarybárčiť sa zdá byť rozhodne pohodlnejšie ako na čiastočne odpruženom a menej stabilnom elektrobicykli.

Nabíjanie e-Babety

Nabíjačku dostanete automaticky k zakúpenej e-Babete a samotné nabíjanie nie je žiadna veda. Všetko je popísané v podrobnom manuáli. Šikovným riešením sú dva vstupy pre nabíjačku.. Jeden vstup máte priamo na batériu, druhý konektor pre nabíjačku nájdete nad zadným kolesom, v pevnej časti blatníka. Tento vstup umožňuje nabíjať uzamknutú, stojaci motorku, bez toho aby bolo zdvihnuté sedadlo.

nabíjení akumulátoru v e-skútru

Možnosti nabíjania batérie sú hneď tri, môžete si preto vybrať spôsob, ktorý vám v aktuálnej situácii najviac vyhovuje. buď:

Náhradné diely, servis

Hoci je elektrická Babeta takmer bezúdržbový stroj, nejaký ten servis bude zo strany užívateľa čas od času potrebovať (nahustenie pneumatík, premazanie dôležitých súčiastok, nastavenie bŕzd a čistenie e-skútra). A čo keď sa napriek tomu niečo pokazí a bude nutná oprava?

Firma Rulyt, výrobca a výhradný distribútor elektroskútrov Racceway, ponúka v rámci záručnej doby bezplatný servis priamo u zákazníka, čo je obrovské plus. Ak sa teda na e-Babete počas záruky objaví nejaká porucha, vyšle firma servisného technika až k vám domov.

Vy teda nemusíte e-Babetu nikam zložito dopravovať. Technik ju u vás doma prehliadne, vyhodnotí rozsah poškodenia a dohodne sa s vami na termíne opravy.

Prečo si zaobstarať e-Babetu Racceway, kde sú jej klady:

Čo môže vadiť:

Olovená baterka. Je zbytočne ťažká (18 kg) a zvládne len určitý počet nabíjacích cyklov. Olovenú batériu je ale možné vymeniť za modernejšiu lítiovou, ktorá má ani nie polovičnú váhu tej olovenej a ponúkne dlhší dojazd. (Lítiová batéria sa dá kedykoľvek dokúpiť).

Pre vysoké a statné osoby môže byť posed na e-babete príliš nízky, nemusia sa pri jazde cítiť komfortne.
V prudkom stúpaní s ťažkým jazdcom môže Babeta strácať dych a bez příšľapu kopec nevyjde.

Udávaný dojazd 55 km len za optimálnych podmienok, v reáli to ale pokojne môže byť aj o tretinu menej, záleží na kopcovitosti ,teréne a hmotnosti jazdca.

Pre niekoho môže byť obmedzujúci nižší výkon 250 W a maximálna rýchlosť 25 km / h, avšak pre bežné jazdenie v poriadku pár kilometrov aj táto rýchlosť bohato postačuje. Naviac táto „nevýhoda“ je vykompenzovaná tým, že na e-Babetu vzhľadom k slabšiemu výkonu nepotrebujete vodičský preukaz, čo rozhodne nie je zanedbateľná devíza.

Zhrnutie

Pri zaobstaraní ktoréhokoľvek dopravného prostriedku je vždy potrebné dopredu zvážiť, kto ho bude využívať, za akým účelom a ako často. Jedine tak si môžete zo širokej trhovej ponuky vybrať správne a nebudete sa za mesiac dva tĺcť do hlavy, že ste predsa len mali radšej kúpiť miesto elektrického skútra za 24 000 Kč obyčajnú kolobežku za zlomok ceny.

Ak napriek tomu vážne premýšľate o investícii do nového elektrického skútra, na ktorý nepotrebujete vodičský preukaz, využijete ho hlavne pre krátkodobé jazdenie po meste či medzi dedinami a nechcete pri jeho platení finančne vykrvácať, bude pre vás e-Babeta príjemným a spoľahlivým parťákom.

Zveziete sa na nej pohodlnejšie ako na elektrobicykli a za málo peňazí dostanete celkom veľa muziky.E-Babeta skutočne výborne poslúži vybraným účelom presne tak, ako to jej výrobca sľubuje.